
Volkswagen, otomotiv sektöründe önemli bir strateji değişikliğine giderek model yelpazesini daraltma kararı aldı. Bu kapsamda, şirketin en köklü SUV modellerinden biri olan Touareg ve elektrikli coupe-SUV modeli ID.5 üretim hatlarına veda edecek. Bu karar, Volkswagen'in gelecekteki elektrikli araç stratejisinin de bir göstergesi olarak değerlendiriliyor.
Bu strateji değişikliğinin arkasında yatan nedenler ise şöyle sıralanabilir:
* Pazar Talepleri: Elektrikli araç pazarında artan rekabet ve değişen tüketici talepleri.
* Maliyet Optimizasyonu: Üretim maliyetlerini düşürme ve kaynakları daha verimli kullanma ihtiyacı.
* Yeni Model Odaklılık: Daha erişilebilir ve kitlelere hitap eden yeni elektrikli araçlara odaklanma.
VOLKSWAGEN'DEN ŞAŞIRTAN KARAR: TOUAREG VE ID.5'E VEDA
TOUAREG'İN VEDASI: BİR DÖNEMİN SONU
Volkswagen Touareg, 2002 yılında piyasaya sürüldüğünden beri lüks SUV segmentinde önemli bir oyuncu olmuştu. Porsche Cayenne ile ortak platformda geliştirilen Touareg, konforu, gücü ve arazi yeteneklerini bir araya getirerek dikkat çekmişti. Ancak şirket içerisinden gelen bilgilere göre, Touareg'in üretimi 2026 yılında son bulacak.
Golf ve Tiguan gibi popüler modellerin aksine, Touareg için doğrudan bir halef planlanmıyor. Bu durum, Volkswagen'in SUV segmentindeki stratejisinin değiştiğinin önemli bir işareti olarak kabul edilebilir.
ID.5 DE ÜRETİMDEN KALDIRILIYOR
Volkswagen'in sonlandıracağı tek model Touareg değil. Şirket, elektrikli coupe-SUV modeli olan ID.5'i de ürün gamından çıkarıyor. 2021 yılında ID.4’ün daha sportif ve coupe tarzı bir versiyonu olarak piyasaya sürülen ID.5, beklenen satış rakamlarına ulaşamadı.
ID.4’ün daha fazla ilgi görmesi nedeniyle, Volkswagen bu modeli 2027 itibarıyla üretimden kaldıracak. Bu karar, elektrikli araç pazarındaki rekabetin ne kadar acımasız olduğunu bir kez daha gözler önüne seriyor.
VOLKSWAGEN'İN GELECEK STRATEJİSİ
UYGUN FİYATLI ELEKTRİKLİ MODELLER YOLDA
Volkswagen, odağını daha erişilebilir ve kitlelere hitap eden elektrikli araçlara çeviriyor. Bu strateji doğrultusunda, 2026’da gelmesi beklenen ID.2 (muhtemelen ID.Polo ismiyle gelecek) ve onu takip edecek SUV versiyonu büyük önem taşıyor. 2027 yılında ise ID.1'in üretim versiyonu piyasaya sürülecek.
Şirket aynı zamanda Touran’ın yerine geçecek olan elektrikli bir MPV de planlıyor. "Mini Buzz" adı verilen bu model henüz kesinleşmedi ancak şirket içinde değerlendirilen fikirlerden biri.
REKABETTE ZORLANIYORLAR
Her ne kadar 2025’in ilk yarısında Almanya’da en çok satan 10 elektrikli araçtan 8'i Volkswagen’e ait olsa da, şirket küresel ölçekte rekabette zorlanıyor. Yeni giriş seviyesi elektrikli araçları ile bu gidişatı tersine çevirmeyi hedefliyor. Volkswagen’in bu hamlesi, otomotiv sektöründe elektrikli araçların geleceği adına önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.
Kaynak: Haber Merkezi 9SN